12345 (Bądź pierwszy zagłosuj)

Legenda Korry

Legenda Korry (ang. Avatar: The Legend of Korra, The Last Airbender: The Legend of Korra, Legend of Korra, 2012-2014) – amerykański serial animowany stworzony i wyprodukowany przez Nickelodeon Animation Studio przez Bryana Konietzko i Michaela Dante DiMartino. Jest to sequel serialu Awatar: Legenda Aanga z lat 2005–2008.

Światowa premiera Legenda Korry odbyła się 14 kwietnia 2012 roku na amerykańskim Nickelodeon, natomiast w Polsce odbyła się 2 września, a przedpremierowy odcinek został wyemitowany 26 sierpnia 2012 roku na kanale Nickelodeon Polska. Natomiast 28 października 2012 odbyła się premiera na Nickelodeon HD. Premiera drugiej księgi odbyła się 19 lutego 2014, natomiast trzeciej – 4 maja 2015.

Bohaterowie Legenda Korry

Korra – główna bohaterka, nowe wcielenie Avatara, pochodzi z Południowego Plemienia Wody. Ma 17 lat, jest byłą członkinią Ognistych Fretek, w których walczyła jako mag wody.
Asami Sato – córka Hiroshiego Sato, była dziewczyna Mako, jest bardzo dobrym kierowcą.
Mako – przyjaciel Korry, były chłopak Asami, kiedyś kapitan Ognistych Fretek, mag ognia, brat Bolina, ma 18 lat.
Bolin – przyjaciel Korry, członek Ognistych Fretek, mag ziemi, brat Mako, ma 16 lat, jest zakochany w Korze.
Tenzin – mistrz magii powietrza, syn poprzedniego Avatara Aanga i Katary. Jest jednym z radnych Miasta Republiki. Najmłodszy syn Aanga.
Amon – przywódca Równościowców, główny antagonista pierwszej księgi. Posiada moc odbierania magom ich magii.
Tarrlok – członek rady Miasta Republiki, nadużywa władzy w walce z Równościowcami, drugoplanowy antagonista pierwszej księgi. Mag wody, potrafi używać magii krwi nie tylko podczas pełni księżyca, brat Amona, syn Yakone’a. Amon odebrał mu magię, został przez niego pojmany. Ginie z nim podczas wybuchu motorówki, który sam spowodował.
Porucznik – należy on do Równościowców, posługuje się dwoma pałkami przekazującymi elektryczność.
Hiroshi Sato – właściciel korporacji „Zakłady Przyszłości”, sponsor Ognistych Fretek. Jego żona została zabita przez maga ognia. Członek i sponsor Równościowców, wspiera terrorystów technologicznie.
Szef Lin Beifong – szef policji, mag ziemi i metalu, córka Toph, ma 50 lat.
Suyin Beifong – druga córka Toph i siostra Lin. Jest magiem ziemi i metalu. Założyła ona miasto zrobione z metalu – Zaofu – oraz Klan Metalu.
Bataar Beifong Jr – najstarszy syn Suyin, architekt. Dzieli swoją pasję z ojcem, wspólnie tworzą przeróżne projekty, które potem razem wcielają w życie.
Huan Beifong – drugi syn Suyin. Pasjonuje się tworzeniem rzeźb z metalu i sam jest magiem metalu.
Wei i Wing Beifong – bliźniaki, najmłodsi synowie Suyin. Obaj są magami metalu. Wymyślili własną grę z metalowym dyskiem. Towarzyszą Korrze, gdy ta uczy się magii metalu.
Opal Beifong – jedyna córka Suyin. Nie była magiem, aż do Harmonijnego Zrównania, które to podarowało jej talent magii powietrza. Ze wzajemnością zakochana w Bolinie. Wyrusza na szkolenie wraz z Tenzinem do Północnej Świątyni Powietrza, gdzie potem (wraz z resztą magów powietrza) jest uwięziona przez Czerwony Lotos. W 4 sezonie razem ze swoją ciotką, Lin, ratują Suyin, Wei’a i Wing’a od Kuviry.
Tonraq – ojciec Korry, brat Unalaqa, wygnany z Północnego Plemienia Wody za rozwścieczenie duchów.
Unalaq – stryj Korry, brat Tonraqa, wódz Północnego Plemienia Wody i główny antagonista Drugiej Księgi. Podczas Harmonijnego Zrównania łączy swoją energię z Duchem Vatuu, w wyniku czego obaj przemieniają się w gigantycznego Ducha Unuvatuu.

Eska i Desna – Eska to córka Unalaqa, a Desna to jego syn, oboje są magami wody, pochodzą z Północnego Plemienia Wody. Eska jest zakochana w Bolinie, a w ostatnim odcinku 2 księgi ratuje go przed mrocznym Duchem. Oboje pomagali chronić ciało Korry w trakcie kiedy ona walczyła z ich ojcem i Vatuu.
Bumi – starszy brat Tenzina, jedyny z rodzeństwa nie jest magiem aż do 3 sezonu. Otrzymał magię powietrza po Harmonijnym Zrównaniu.
Kya – starsza siostra Tenzina i młodsza siostra Bumiego, mag wody.
Jinora – starsza córka Tenzina, mag powietrza, ma 10 lat. Pod koniec Drugiej Księgi wprowadza Korrę do świata duchów, pod koniec Trzeciej Księgi zdobywa Tatuaże Magów Powietrza, co czyni z niej mistrza w tej dziedzinie. Ze wzajemnością zakochana w Kai’u.
Ikki – młodsza córka Tenzina, mag powietrza.
Meelo – starszy syn Tenzina, mag powietrza.
Rohan – młodszy syn Tenzina, według Katary mag powietrza.
Pema – żona Tenzina, nie-mag.
Naga – polarny niedźwiedziopies (połączenie psa z niedźwiedziem polarnym), suczka Korry, przybywa wraz z nią do Miasta Republiki.
Pabu – ognista fretka, maskotka Ognistych Fretek.
Katara – mistrzyni magii wody, uczyła Korrę magii wody, matka Tenzina, żona poprzedniego Avatara, Aanga.
Kapitan Saikhan – nowy dowódca sił miejskich , został pojmany przez Równościowców.
Tahno – Mag wody, kapitan zespołu Wilkotoperzy, który od 4 lat zdobywa mistrzostwo w zawodach pro-bendingu. Ma oczy obrysowane eyelinerem i długą grzywkę. Prowokuje Korrę proponując jej prywatne lekcje.Traci swoją moc podczas mistrzostw.
Iroh II – generał zjednoczonych wojsk, wnuk byłego władcy ognia Zuko.
Prezydent Reiko – po rozwiązaniu Rady w 1 sezonie, od początku Drugiej Księgi aż do końca Czwartej pełni funkcję Prezydenta Miasta Republiki. Jest celem ataku Varricka, do którego ostatecznie nie dochodzi. Na początku 3 sezonu jest wrogiem Korry i oskarża ją o to, że nie potrafi usunąć Duchowych Winorośli, które powstały podczas jej walki z Unuvatuu. W ostatnim odcinku Trzeciej Księgi przeprasza ją i dziękuje jej za zabicie terrorystów Czerwonego Lotosu, ta jednak mu nie odpowiada. Jest nieobecny, podczas gdy Drużyna Avatara i magowie powietrza walczą z Robotem Kuviry.
Varrick – prawdopodobnie jeden z najbogatszych ludzi na świecie. Jest naukowcem, mającym osobliwy charakter i masę pomysłów. Nigdzie nie ruszą się bez swojej asystentki, Zhu Lee, z którą w 4 sezonie bierze ślub. W Drugiej Księdze próbuje sprowokować Wojnę pomiędzy Północnym Plemieniem Wody a Zjednoczną Republiką Narodów, jednak zostaje powstrzymany przez Bolina, Mako i Asami. Podczas walki Korry z Unuvatuu jego więzienie zostaje zniszczone, a on wraz z Zhu Lee ucieka z niego. W 3 sezonie jest naukowcem w Zaofu. W czwartej części jest jednym z pomocników Kuviry, prowadzącym badania nad Duchowymi Winoroślami. Jako pierwszy odkrywa ich niszczycielką moc, która wypala całą ścianę jego pociągu. Ostatecznie odwraca się od Kuviry i walczy w obronie miasta Republiki.
Zhu Lee – asystentka Varricka, która jest jego prawą ręką. Wie o nim wszystko, wystarczy, że Varrick powie „Zhu Lee! Przynieś rzecz!, a ta już podsuwa mu przedmiot, o którym myślał. Widać, że jest w nim zakochana. Mimo to w Czwartej Księdze zdradza go i wydaje Kuvirze, by ratować siebie. Potem jednak okazuje się, że nie jest wierna Kuvirze, tylko Varrickowi i specjalnie sabotuje prace tej pierwszej, za co później ma zostać ukarana. Jednak do wykonania wyroku nie dochodzi, ponieważ Bolin wraz z Opal ratują ją i bezpiecznie odwożą do Miasta Republiki.
Zaheer – Główny antagonista 3 sezonu. Jednym ze skutków Harmonijnego Zrównania jest to, że przypadkowi ludzie dostają dar magii powietrza. Zaheer jest jednym z nich. Poznajemy go zamkniętego w odosobnionym od świata więzieniu, z którego jednak ucieka, a następnie wypuszcza trójkę swoich wspóników: Ming-Huę (bezrękiego maga wody), Ghazana (maga lawy) oraz swoją miłość – P’li (maga zapłonu). Okazuje się, że wszyscy oni są członkami tajnego stowarzyszenia – Czerwonego Lotosu. Zabija Królową Ziemi, po której śmierci Królestwo Ziemi popada w chaos. W finale księgi trzeciej Korra pokonuje go, a on sam zostaje przetransportowany do więzienia. W Czwartej Księdze odgrywa rolę epizodyczną – pomaga Korrze wkroczyć do Świata Duchów i odnaleźć, uwięzionych tam, jej przyjaciół.
Kai – kolejny mag powietrza, który dostał magię dzięki Harmonijnemu zrównaniu. Rówieśnik Jinory, który później zostaje jej chłopakiem. Na początku jest egoistą i dba tylko o siebie, ale w finale Trzeciej Księgi poświęca się, by uratować resztę magów powietrza. Gdy okazuje się, że przeżył, pomaga w ucieczce Bolinowi, Asami, Mako i Tenzinowi.
Kuvira – Główna Antagonistka 4 sezonu. Mag metalu i ziemi. Jej zadaniem było przywrócić królestwo Ziemi do równowagi lecz postanawia ona ukształtować własne Imperium na terenach królestwa. Kuvira ma długie czarne włosy ,które zazwyczaj związuje w kok. Ma znamię na policzku. W walkach często używa rtęci i cienkich kwadratowych elementów jej zbroi. Przypomina z Charakteru Korrę, lecz jest bardziej opanowana i perfidna. Kuvira nie jest tak naprawdę zła, gdyż myślała że to, co robi, jest słuszne. Ostatecznie w ostatnim odcinku serialu staje się dobra i poddaje się.