12345 (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)

SuperCyfry po polsku online

Supercyfry (ang. Numberjacks, 2006-2009) – brytyjski serial telewizyjny dla dzieci, którego bohaterami są cyfry, rozwiązujące problemy, o których zawiadamiane są przez agentów (dzieci). Serial został wyprodukowany przez Open Mind Productions.

Supercyfry to animowane postacie od 0 do 9, które mieszkają w zwykłych sofach. Każdy odcinek składa się z takich samych elementów. Na początku odcinka niektóre cyferki są zaangażowane w zabawę, która będzie miała znaczenie dla problemu, który później będą musieli rozwiązać. Następnie agent wzywa cyferki na pomoc wraz z opisaniem problemu. Jedna bądź dwie cyferki przechodzą do świata rzeczywistego aby rozwiązać problem, podczas gdy pozostałe Supercyfry w czasie ich pobytu obserwują ich postępy na ekranie.

Cyferki w czasie pobytu w świecie ludzi muszą zdiagnozować problem, przez badania i przy pomocy dodatkowych pomysłów agentów, którzy dzwonią do bazy by je rozwiązać. Napotkane problemy najczęściej są spowodowane przez antagonistów; Problematyka, Pana Zagadki czy Cyfrokrada. Niekiedy problemu przysparzają najmłodsze Supercyfry, które uciekając z sofy za wszelką cenę chcą pomóc, nieumyślnie coś psując. Problemy rozwiązywane są przez maszynkę łamiłebka. Po rozwiązaniu zadania Supercyfry powracają do bazy, odtwarzają to, co się wydarzyło na ekranie, a następnie wzywają widza do zastanowienia się nad tym problemem.

Wszystkie problemy skupiają się wokół pojęć matematycznych; program ma na celu stymulowanie zainteresowania młodych dzieci matematyką.

Bohaterowie bajki SuperCyfry
Cyfry

Cyfry 0, 1 i 2 to bardzo młode i niedoświadczone cyfry ze wszystkich. Rzadko uczestniczą w rozwiązaniu problemów. Mają też problemy z mówieniem.
0 – jasnozielony członek drużyny i najmłodszy z drużyny cyferek. Jest chłopcem, który sprawia, że przedmioty znikają, lub sam potrafi zniknąć. Mało się rusza i mówi, dlatego inni często się o niego niepokoją. Razem z 1 tworzy 10, wtedy z jednego przedmiotu robi się dziesięć, a gdy się rozdzielają – z dziesięciu robi się jeden. Często niczego nie rozumie.
1 – fioletowa członkini drużyny, jest dziewczynką, potrafi dodawać lub odejmować jeden przedmiot, powiększa lub pomniejsza o 1 cyfrę. Pomaga częściej niż 0 i 2. Razem z 0 tworzy 10, wtedy z jednego przedmiotu robi się dziesięć, a gdy się rozdzielają – z dziesięciu robi się jeden. Ze swojego klocka-pomocka może stworzyć kwadrat. Dzięki swojemu kształtowi potrafi wytworzyć moc łami-łebka, której można użyć nawet do góry nogami. Czasem jest złośliwa. Wydaje się być trochę niezdarna.
2 – pomarańczowy członek drużyny. Jest chłopcem, który pomaga innym cyfrom, np. ustawić przedmioty w kolejności. Na początku nie potrafi liczyć, później się to zmienia. Wydaje się być poważniejszy od 0 i 1, ale często jest bardzo dziecinny. Ma dobre chęci, ale za mało wprawy. Mówi wyraźniej i więcej niż 0 i 1.
Cyfry 3, 4, 5 i 6 to główni bohaterowie, którzy rozwiązują problemy przedostając się do świata rzeczywistego.
3 – różowa członkini drużyny, przez wszystkich uważana jest za zbyt małą cyferkę aby wybrać się na samodzielną misję, nad czym bardzo ubolewa. Na misję może wyruszyć tylko z 4, 5 lub 6, później się to zmienia. Jest bardzo zarozumiała. Kolekcjonuje piękne rzeczy (bryły geometryczne i dzwoneczek). Może zmienić swoje klocki-pomocki w walce-pomocki. Bardzo lubi hałasować.
4 – niebieski członek drużyny, który, gdy nie udaje się na misję, zawsze sprawdza to co na ekranie. Jako jedyny z drużyny Supercyferek potrafi naprawiać zepsute narządy, a także tworzyć wynalazki. Ze swoich klocków-pomocków może zrobić kwadrat. Lubi, kiedy jest cicho. Boi się wysokości i wydaje się być nieśmiały i mało ambitny.
5 – turkusowa członkini drużyny, najmądrzejsza z tej grupy cyferek. Zawsze wyobraża sobie co może się stać kiedy wróg będzie kontynuował swoje poczynania. Zna się na modzie i tańcu. Często walczy z Hultaj Chochlą. Może zmienić swoje klocki-pomocki w płytki-pomocki.
6 – żółty członek drużyny. Potrafi wysoko skakać, jest bardzo silny i odważny. Bardzo często udaje się na misje. Często walczy z Niekształtkiem. Uwielbia samochody. Może zmienić swoje klocki-pomocki w kijki-pomocki, lub płytki-pomocki.
Cyfry 7, 8 i 9 to najstarsze cyfry ze wszystkich. Rzadko angażują się w jakiś problem.
7 – czerwona członkini drużyny. Jest pełną odwagi dziewczyną, która posiada moc tworzenia siedmiu kolorów tęczy. Potrafi też z każdej liczby zrobić 7. Lubi opowiadać ciekawe historie. Umie pięknie malować.
8 – błękitny członek drużyny i fajny chłopak, dobrze liczy, uwielbia pomagać innym gdy są w tarapatach. Zawsze gotów do interwencji, gdy jest zaangażowany w problem. Jest bardzo odważny. Dzięki kształtowi może używać mocy łami-łepka nawet, gdy jest do góry nogami. Często pomaga 4.
9 – zielona członkini grupy i pomysłowa dziewczyna, jest najmądrzejsza ze wszystkich cyferek. Uważa, że jej klocki pomocki lubią być poukładane. Często opiekuje się małymi cyframi. Jest bardzo mądra. Ze swoich klocków-pomocków może stworzyć kwadrat.

Wrogowie

Problematyk (ang. Problem Blob) – zielona śluzowata istota z okiem wychodzącym z brzucha, powodująca problemy. Pluje na swoje ofiary zielonym śluzem, który sprawia problemy.
Pan Zagadka (ang. The Puzzler) – animowana głowa, dodaje, podwaja lub potraja przedmioty. Jeżeli spotka cyfrę, więzi ją w swojej „bańce pytańce”, przejmuje wtedy jej moc. Zdarza się też że przez niego ludzie robią kilka razy to samo i kilka razy co innego np: trzy razy chodzą lewą nogą i trzy razy prawą, lub zamiast coś robić nogami robią rękoma. Zawsze rymuje wszystko co mówi.
Niekształtek (ang. Shape Japer) – fioletowe stworzenie, które zmienia kształty (np. kul na sześciany), porusza ludźmi, powoduje że ludzie mają problem z kołami, kwadratami oraz symetrią. Czasem jest kulą, a czasem kostką (w niektórych odcinkach kółkiem, kwadratem, trójkątem lub walcem).
Hultaj Chochla (ang. Spooky Spoon) – różowa chochla przypominająca łyżkę, która zamienia miejscami rzeczy, np. mop z rakietą do tenisa, wiadro z pizzą itp. Potrafi też zamienić ruch z bezruchem (np. leżąca książka zacznie tańczyć, a karuzela przestanie się obracać). Raz sprawiła że czas leciał za szybko.
Cyfrokrad (ang. Numbertaker) – człowiek, który kradnie przedmioty w określonej ilości, zdarza się też, że dodaje 10 przedmiotów więcej (rysuje kredą cyfrę jaką wynosi dany przedmiot np. 3 i przed nią dopisuje 1 i powstaje 10 przedmiotów więcej np. 13). Kradnie cyfry, nosi biały płaszcz i kapelusz

Źródło:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Supercyfry